
Garanti for kvalitet
Hvordan sikres den høje standard? Vores brancheorganisation Danske Bedemænd har udviklet et omfattende kursus- og videreuddannelsesprogram, som medlemmerne er forpligtet til at deltage i.
Kurserne omfatter: psykologi, samtaleteknik, sorgbehandling, arvelov, sociallov, begravelseslov, ligsynslov, praktisk fagkundskab og orientering om fagrelevante nyheder.
Medlemmer af Danske Bedemænd forpligter sig til ved deres medlemskab at overholde foreningens etiske regler. De omfatter bl.a.:
- En høj professionel bevidsthed baseret på loyalitet over for de pårørende
- En oprigtig respekt for enhver families religion og traditioner
- De pårørende skal være absolit frit stillet i deres valg af bedemand
- De pårørende har ret til uopfordret at få orientering om de forventede begravelsesomkostninger
- Overholde en ukrænkelig respekt for den professionelle tavshedspligt omkring betroede oplysninger
- Ærlighed og præcision i udøvelsen af deres pligter
- Omhyggelig overholdelse af al lovgivning, dekreter og alle regler vedrørende erhvervet, både nationalt og internationalt
- Markedsføring forudsættes at være objektiv, ærlig og passende
- Løbende indsats for at bringe den professionelle viden på et højere niveau
- Loyalitet i forhold til kolleger både nationalt og internationalt
Ønskes en nærmere uddybning af ovenstående regler henvises til Danske Bedemænds hjemmeside bedemand.dk - Vedtægter og etiske regler
Overtrædelse af foreningens regler kan medføre eksklusion.
Læs her om kvalitetscertificering under DS ISO9001
Bestil Danske Bedemænds informationsfolder
FORBRUGERKLAGER
- der ønskes behandlet i Forbrugerklagenævnet sendes til:
Forbrugerklagenævnet
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf. 4171 5000
E-mail: kfst@kfst.dk - www.kfst.dk